"Manirna Muzyka"

MC

Spis utworów: czas:
1. In The Ice Madleen / W kryżanim Madleni 1.35
2. Slow Twist / Kwolyj twist 1.22
3. The Waltz Windows On The Floor / Walsok wiknamy u pidlozi 1.25
4. The Blue / Holubaja 2.21
5. Definitely That Ketsal / Bezpereczno szczo Kecal 1.37
Six Coral Devils / Szist' koralowych haspydiw
6. part I 2.13
7. part II 2.15
8. part III 1.53
9. part IV 1.39
10. part V 3.22
11. part VI 2.39
12. Summer Will Not Come / Lito ne pryjde 3.57
13. The Great Hen-Yuan' River / Welyka rika Hen-Juań 3.28
Antinoy Is Leaving / Antinoj widjiżdżaje
14. part I 2.30
15. part II 4.37
16. part III 2.47
czas łączny: 39:23                           


SVITLANA OCHRIMENKO - keyboard, wokal; TAMILA MAZUR - wiolonczela;

OLEKSANDR KOCHANOWS'KYJ - fortepian; JEWHEN TARAN - gitara

Słowa: Svitlana Ochrimenko; muzyka: Cukor Bila Smert'

Nagrano w Kijowie 1990. Zremasterował TADEUSZ SUDNIK, Warszawa 1998.



Kaseta jest do zdobycia w sklepie terra.pl


Jedna z najciekawszych grup awangardowych Ukrainy
- krótkie piosenki w aranżacjach na syntezatory, gitarę, wiolonczelę i fortepian






     Cukor Bila Smert' to nazwa kijowskiego kwartetu założonego w 1989 roku przez studenta Akademii Sztuk Pięknych i trójkę studentów konserwatorium. Od momentu powstania zespół skupił się na wypracowaniu własnej, oryginalnej i trudnej do sklasyfikowania estetyki oraz brzmienia.

     Wypadkowa różnych gustów i fascynacji członków zespołu przyniosła fuzję stylów ogarniając szerokie spektrum od muzyki poważnej - leżącej w fundamencie poszukiwań - aż do poboczy rocka.

     W muzyce CBS nie ma prowadzącego instrumentu. Każda partia instrumetalna - to osobny przekaz, to indywidualna projekcja, to osobno tkana nitka. Z tych nitek muzycy misternie wyplatają żywą, pulsującą, zmieniającą się jak w kalejdoskopie tkankę.

     Utwory CBS to lakoniczne komunikaty na temat stanów psychicznych - od przygniatającej depresji, poprzez histeryczne rozbudzenie, aż po oczyszczające ukojenie.

     "Manieryczna Muzyka" - to jedna z najoryginalniejszych propozycji kijowskiego undergroundu.



live play"Walczyk na oknach w podłodze" save as

live play"Szist koralowych gaspydiw" cz. 2 save as

live play"Holubaja" save as









"Selo"

MC






Spis utworów: czas:
1. The Hunt / Poliuwannia 3.43
2. Walk Brave To The Winter / Smilywo chodit' do zymy 2.03
3. The Traitors / Zradnyky 2.47
4. Around This Place / Obmynaj misce 2.44
5. The Alternative / Pry dwoch umowach 2.32
6. Vienna Is Sleeping / Wideń spyt' 5.21
7. The Stand Guard / Wartowyj 3.48
8. Dead Ceremony / Procesija mertwych 3.44
9. Shadowsless (Here) / De tinej nema 3.10
10. On The Basket / Na skryni 2.50
11. (bonus)

czas łączny: 36:37                     


SVITLANA OCHRIMENKO - keyboard, fortepian, wokal; JEWHEN TARAN - keyboard;

gościnnie: BOLESŁAW BŁASZCZYK - wiolonczela

słowa: Svitlana Ochrimenko, muzyka: Ochrimenko - Taran

Nagrano w Markach k/W-wy, 11-13.05.1993. Realizacja AREK WAŚ; Mixy: WŁODEK NAKONECZNY.


Kaseta jest do zdobycia w sklepie terra.pl

Drugi program zespołu Cukor Bila Smert' został nagrany w Warszawie w maju 1993 roku. Stanowi on kontynuację poszukiwań z "Manierycznej muzyki". Nerwowość porzedniego programu zostaje wyciszona, a emocje stonowane. Drastyczna wiwisekcja nastrojów ustępuje miejsca melancholijnej refleksji, a syntezatory wypierają brzmienia akustyczne. Dwójkę kijowskich muzyków gościnnie wspiera wiolonczelą warszawski muzyk Bolek Błaszczyk.

Trudno nazwać to oblicze zespołu "awangardowym", choć godzi się odnotować poszukiwania inspiracji w muzyce baroku.

Materiał uzupełniają dwie kompozycje z innej, niepublikowanej nigdzie sesji.


live play 28 live play 56  "Poliuwannia"   save as 56 save as 28


live play 28 live play 56  "Wartowyj"   save as 56 save as 28




O zespole...


CUKOR BILA SMERT' powstał w roku 1988 w Kijowie. Inicjatorami działań zespołu było czworo studentów uczelni muzycznych i artystycznych. Działając jako kwartet w latach 1988-1990 zespół wypracował własną formułę twórczą tworząc minimalistyczną muzykę inspirowaną muzyką poważną i rockową awangardą spod znaku ReR, nadając jej osobliwej ekspresji stanowiącej wypadkową różnych osobowości i zainteresowań czworga współkompozytorów oraz wokalistki i autorki poetyckich, urokliwych tekstów Svitlany Ohrimenko. Inteligentna wypowiedź artystyczna CBS pozytywnie wyróżniała zespół spośród wielu, nierzadko interesujących grup undergroundowych na Ukrainie i w Europie Wschodniej.

Oryginalna i wymykająca się klasyfikacji muzyka bynajmniej nie pomogła zespołowi na rodzimej scenie, gdzie nie było miejsca na zbyt częste prezentacje tego typu muzyki. Jako kwartet CBS miał w sumie niewiele wystąpień - głównie na Ukrainie, ale również w Polsce (1991). Ten okres działalności dokumentuje zestaw wyprodukowanych domowym sposobem nagrań pt. MANIERYCZNA MUZYKA, na który złożyły się fragmenty różnych programów.

W latach 1990-93 nazwą CBS firmowano projekty dwojga twórców - Svitlany Ohrimenko (później używającej pseudonimu Svitlana Nianio) i Ewhena Tarana - z udziałem zaproszonych gości. Wydane przez KOKę kasety MANIRNA MUZYKA (1991) i SELO (1993) to jedyne oficjalne wydawnictwa w dyskografii zespołu. Uzupełniają ją dwa utwory umieszczone na samplerze CD "Novaya Scena - Underground from Ukraine" (WSFA, Hamburg 1993).

Po zawieszeniu działalności kwartetu wszyscy członkowie CBS kontynuowali działalność artystyczną przyczyniając się do wykreowania kilku interesujących projektów muzycznych. Trzeba tu wspomnieć m.in. o zespole SHEIK HI-FI - ukraińskim prekursorze industrialu - później ewoulującym w kierunku grunge-rocka - w którym na basie grała wiolonczelistka CBS Tamila Mazur, czy o grupie PAN KIFARED - zespole Oleksandra Kochanowskiego, w którym wykonywał on swoje kompozycje na fortepian z towarzyszeniem gitary klasycznej. Kochanowski realizował się też w działalności solowej i współpracował z niezwykłą charkowską formacją KAZMA-KAZMA.

Nianio i Taran, oprócz działań pod szyldem CBS, kontynuowali solowe lub wspólne wystąpienia artystyczne - m.in. współpracując z niemieckich teatrem "Pantamonia". Solowa działalność Tarana - ewoluującego w kierunku future jazzu - została uhonorowana wydaniem przez COMPOST Records płyty (TARAN "Mod & Mini & Space Age"). Udział w wykreowaniu płyty miała również Svitlana Nianio. Natomiast latem 1999 ukazała się wydana przez KOKę jej pierwsza płyta autorska zatytułowana "Kytytsi".

     Parę słów o Sugar White Death znajdziecie też w relacji z ukraińskiej sceny



Katalog KOKI


~~~~~~~~~~Koka Records~~~~~~~~~~koka1@box43.gnet.pl~~~~~~~~~~

. . . .


26.08.99:::::Terra Soundtralis Incognita::::::terra@terra.pl::::::odsłuch::::